فرایند تولید ناودانی > 자유게시판

본문 바로가기
사이드메뉴 열기

자유게시판 HOME

فرایند تولید ناودانی

페이지 정보

작성자 Tonja 댓글 0건 조회 51회 작성일 24-09-09 03:31

본문

ناودانی اروپایی، علاوه بر واردات توسط کشورهایی مانند ترکیه، چین و روسیه، از طریق کارخانه‌های داخلی مانند فولاد شکفته، فولاد ناب تبریز، مجتمع البرز فولاد و… به روش فابریک و پرسی تولید می‌شود. همان‌طور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، ناودانی‌های فابریک، به طور مستقیم از نورد گرم فولاد به دست می‌آیند. در حالی که در روش پرسی، ناودانی با استفاده از نورد سرد ورق‌های فولادی و به کارگیری دستگاه‌های رول فرمینگ، تولید می‌شود. با توجه به این مسئله می‌توان نتیجه گرفت که ناودانی فابریک در مقایسه با ناودانی پرسی از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.

ناودانی از جمله محصولات فولادی پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز قيمت ناودانی است که در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود. این پروفیل باز از یک سطح افقی به نام جان ناودانی و دو سطح عمودی به نام بال تشکیل شده است. همانند مقاطع فولادی مختلف در ساخت این محصول هم از انواع استانداردهای ناودانی استفاده شده و بر این اساس، این مقطع انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارد. اگر می‌خواهید در مورد کاربرد انواع استانداردهای ناودانی اطلاعات بیشتری به‌دست آورید، تا انتهای این مطلب با پیوان همراه باشید. به‌علاوه امکان اطلاع از قیمت ناودانی هم در وب‌سایت ما وجود دارد.

شناخت انواع استانداردهای ناودانی
مزیت و ویژگی‌ ناودانی
استفاده از انواع استانداردهای ناودانی باعث شده تا این محصول ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

ناودانی مشبک
این نوع ناودانی، ناودانی در واقع همان ناودانی ساده می‌باشد که یک مرحله به مراحل تولید ناودانی اضافه شده است. برای ساخت این نوع ناودانی سوراخ‌هایی روی سطح ورق آن در بال‌ها و قسمت جان ایجاد می‌شود. از این سوراخ‌ها، بتوان برای موارد لازم مثل بستن پیچ و مهره استفاده کرد. به دلیل ظاهر سوراخ شده در فرایند تولید ناودانی مشبک که شکلی شبکه ‌شبکه ایجاد می‌کند، به آن ناودانی مشبک می‌گویند. با توجه به کاربرد ناودانی مشبک، این نوع ناودانی بیشتر از ورق گالوانیزه تولید می‌شود و روش تولید آن استفاده از فرآیند تولید ناودانی به شکل پرسی می‌باشد. توجه داشته باشید وجود سوراخ‌ها در ناودانی مشبک باعث کاهش وزن آن در عین استحکام داشتن می‌شود به همین جهت از ناودانی مشبک برای تولید قفسه و سازه‌های سبک فولادی استفاده می‌شود.

نورد گرم و سرد در ساخت انواع ناودانی
روش تولید نورد سرد بدین صورت است که در آن برای شکل‌دادن ورق و تبدیل به پروفیل و سایر محصولات نخست ورق‌های نازکی ساخته می‌شود و پس از ناودانی آن از طریق نورد سرد پروسه ساخت انجام می‌شود. تفاوت اصلی میان نورد گرم و سرد کیفیت خواهد بود. معمولاً در نورد سرد کیفیت و دوام ناودانی بیشتر خواهد بود. در نورد سرد عملیات و پردازش بیشتری روی فلزات انجام می‌شود و همه فولادهایی که تحت نورد گرم قرار گرفته باشند را سرد می‌کنند و پس از آن نیاز است زمانی به فلز داده شود تا به دمای متعادل برسد و بتواند تلرانس ابعاد و سطح فولاد را به‌خوبی رعایت و برقرار کند.

در روش نورد سرد، پس از گرم کردن و انجام نورد گرم بر روی شمش‌ها، اجازه داده می‌شود تا به آهستگی سرد شوند. سپس عملیات نورد با دقت بیشتری روی ناودانی اعمال می‌شود. به همین دلیل ناودانی‌های تولید شده با روش نورد سرد کیفیت بهتری در مقایسه با ناودانی‌های نورد گرم دارد.MOSHABAK.jpg

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.